Sony DSC-W85 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-W85 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Pater 06-03-2008
Geschreven voor: Sony DSC-W85 zwart

De camera nu een aantal weken in bezit en heel wat mee geëxperimenteerd. Het is een echte binnenzak-camera waardoor je de camera heel gemakkelijk meeneemt. De functies zijn redelijk beperkt maar de als je kijkt naar de kwaliteit-prijs verhouding dan zijn de mogelijkheden van de camera zeker in verhouding tot de prijs.

In het donker treedt er inderdaad flink wat ruis op, met name als je de camera op autmatische ISO stand laat staan. Als je een maximale ISO waarde van 200 hanteerd is er op zich weinig aan de hand. De foto's zijn in de meeste gevallen haarscherp.

Het schermpje van de camera geeft de foto zeer goed weer en is ook van een mooi formaat voor zo'n kleine compacte camera.

Hans van B 23-12-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W85 zwart

Deze camera gekocht voor z'n dubbele ruisonderdrukking. Nog nooit zoveel ruis op m'n foto's gezien. Camera teruggestuurd naar Sony ter beoordeling van deze ruis. Kreeg camera terug met de mededeling dat het apparaat werkte en technisch in orde was, geen enkele mededeling over de ruis. Het maakt de camera waardeloos want niemand neemt 'm terug. Grote jongens hoor bij Sony, omzet- en winstbelust maar de consument mag barsten.

JosP 04-12-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W85 zwart

Heb dit toestel nu 2 dagen. heb voornamelijk foto's van binnen gemaakt, van allerlei instellingen geprobeerd, samen met een begenadigde amateur fotograaf maar van de 100 foto's heb ik geen 5 goeie kunnen produceren. Ik herkende mijn vriendin niet eens op sommige foto's. zoveel ruis, niet meer normaal. Bij de autostand gaat hij standaard naar ISO 400 en dan is het 3x niks. Heb op de Autorai (ook binnen) met een Samsung Digimax S500 meer als 300 foto's gemaakt en niet 1 was mislukt, allemaal even mooi. (kost nog geen 80 euro meer) Of aan mijn Sony DSC-W85 is echt iets aan of het is een waardeloos toestel, want hoe mooi en compact het apparaat ook is en speciale features het heeft (multi burst), het gaat uiteindelijk om de kwaliteit van de foto. Ga hem in elk geval terug sturen naar de leverancier en laten nakijken.

cindy1976 28-11-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W85 zwart

Ik heb deze camera in augustus gekocht (na ellende met mijn zgan Pentax Optio E10).

Maakt mooie foto's, ook van dichtbij.
Bij mijn Pentax was ik een slechte fotograaf, bij de Sony stukken minder -> kwestie van instellingen beter leren kennen ;-)

De accu gaat lang mee, dit was voor mij een vereiste (Pentax had batterijen -> wat een ellende!).

Gebruiksvriendelijk (al weet ik er nog niet alles van).

Toch wel een topcameraatje.

tovermars 28-10-2007

heb hem gekocht met 3 eisen,
een compact camera,
een sony (vanwege de geheugen kaart),
een snelle multi burst.

heb hem 3 weken op vakantie mee gehad, en hij bevalt me echt heel erg goed.
heb hem het meest gebruikt met de instelling op P, zodat ik zelf het meest kan regelen als ik er de tijd voor heb. maar juist voor het point en shoot gevoel werken de voorgeprogrammeerde instelling zeer goed.
zoals bij veel compact camera's heb je ruis in het donker, ik vang dit op door zelf dan de iso in te stellen en dan tot maximaal 400.
de multi burst optie is echt ideaal. hij kan tot 100 !!!! foto's achter elkaar op slaan, ZONDER verlies van snelheid van 0,36sec per foto!! Dat heeft mij over de streep gehaald om deze camera aan te schaffen, en hij voldoet hier echt uitstekend aan!!!
maak veel sport foto's, en met de multi burst krijg altijd het goed moment erop. gewoon op tijd beginnen met klikken en lekker laten gaan.
ook de face detection is erg handig, en daardoor krijg je bijna altijd scherpe portret foto's.
en hij is spatwaterdicht, (zelf ondervonden in een grot vol met water).
kan nog wel eff doortypen over de mogelijkheden, maar voor mij is dit echt een winnaar.

ow nog eff over de accu das wel belangrijk,
heb 3 weken elke dag gemiddeld 50 7mp foto's geschoten, en maar 2 keer hoefen op te laden. dat is voor mij een zéér positief punt.
haalt makkelijk 350 7mp foto's op 1 lading.

aangeschaft met 2 x 2giga memory pro duo stick.

tevreden of niet 28-08-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W85 zwart

lang getwijfeld, door de verkoper overtuigd, helaas. kwaliteit van de foto's haalt het niet vergleken bij onze oude nikon 4300. heb ook een sony t7, de w85 is niet veel beter. veel onscherpe foto's!! gadgetcamera.

patjuh 12-07-2007

hallo,

heb hem net gehaald wat een geweldig ding!!!!
helemaal te gek.. van wat ik nu allemaal al heb gezien raad ik hem iedereen aan!!!
minpunten... nog niet ontdekt.. pluspunten heel veel zoals het geluid bij videos en diavoorstelling hij ziet er ook geweldig uit en het tasje dat je erbij krijgt is ook super!!

Licaga 10-05-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W85 zwart

paar uren in bezit, als werkt naar verwachting.
het menu is duidelijk de foto's zien er goed uit.
ook foto's die genomen zijn in het donker zijn goed, mits je de iso maar niet te hoog insteld.
voor een camera van dit formaat voldoet hij aan point en shoot.

Roan 53 06-05-2007
Geschreven voor: Sony DSC-W85 zwart

Ben enkele weken in het bezit van deze camera
maakt zeer mooie foto's en gemakkelijk in gebruik
accu gaat ook lang mee voor hij leeg is
met ook nog een gratis lederen camera tasje van sony
ben er 100% tevreden mee.